Van China naar Jakarta

3 september 2014 - Jakarta, Indonesië

Zo, een rustig moment....
Na 13 uur geslapen te hebben zijn we weer soort van fit.
De 28 uur durende reis had ons gesloopt!! Die (10 uur lange) stop in dat @€!&^# China duurde ook veel te lang. Goor eten en onvriendelijke mensen (die geen Engels spraken) maakte ons een beetje chagrijnig. Dat hele f*cking vliegveld lijkt op elkaar, bizar iedere hoek is hetzelfde, we raakten haast verdwaald.
Maar we hebben het overleefd en zitten nu lekker in ons Hostel Six Degrees. Wat er goed uitziet we kunnen hier prima douchen, slapen, eten en chillen.
We liggen in een 4 persoons kamer, ieder in een soort hokje, ik vind het prima!

Vandaag hebben we treinkaartjes gekocht, morgen reizen we dan in zo'n 8 uur richting Yogjakarta. Daar hebben we een hotel met een lekker zwembad, vanaf dan begint het 'echt'!!
Als we deze reis achter de rug hebben kunnen we eindelijk zeggen dat we er zijn!!!! Daar kijk ik naar uit.

Verder zijn we onze buurt even in geweest, naar de Mac geweest waar ik een menu op heb voor omgerekend €2,60! Super goedkoop allemaal!
Ik heb net 6 miljoen gepind (400 euro), heb altijd al een multimiljonair willen zijn...:p
Zo voel je je hier haast wel, alles is zo goedkoop.
Overal op straat staan er tentjes met eten, waar je echt lekkere dingen kunt halen (ik heb gister een hapje geproefd). Het wordt vanavond dus bami van de pinda hier tegenover!!

Jakarta is overigens wel een dikke chaos, overal scooters met een stuk of 6 man op een scooter waarvan de volwassenen een helm dragen en de kinderen niet... 33 graden, een beetje broeierig. Overal ligt vuil, er zitten gaten in de stoep en je wordt vergast door de uitlaat gassen.
Al met al heeft het toch wat, de mensen zijn vriendelijk, begroeten ons allemaal met een glimlach. We voelden ons wel bekeken want iedereen keek om, ook vrouwen.

We zijn ook in een kleine supermarkt geweest om eten te halen voor morgen. Ze hadden Radler! Je kunt raden hoe blij ik was! :D

Gister hebben we met een paar andere gasten van het hostel een biertje gedronken. Gezellige mensen, vanuit verschillende landen. (Frankrijk, VS, Engeland, Australië) Leuk om te horen wat zij allemaal hebben gedaan en hoe zij de dingen beleven.
Vanavond gaan we met een van hen naar de karaoke bar aan het einde van de straat!
Ik vermaak me prima en met de meiden is het ook erg gezellig...
Ik hou jullie (voor zover ik zin en tijd heb) op de hoogte via deze blog...

Dikke zoenen vanuit Jakarta!