Prachtige eilanden en vieze wc's, trip 2 Karimunjawa

10 september 2014 - Karimunjawa, Indonesië

We zijn pas een week in Indonesie. Maar het lijkt alsof we hier al weken zijn. Ik ben al gewend aan:

-het verkeer (ze rijden hier links)

-het geld (je went aan het feit dat alles zo goedkoop is dat wanneer je een broek van 15 euro tegenkomt je dit duur vindt)

- het eten (lunchen met rijst en vis, 's avonds rijst en vis) gelukkig hoeft dat straks niet meer :p Het enige waar ik maar niet aan kan wennen zijn de wc's.

Je hebt 3 soorten:

* Een gat in de grond, geen wc papier hierbij moet je jezelf 'schoon spoelen'. Ik houd m'n plas liever 24 uur op!!!!

*Een wc waar je op kan zitten, maar deze spoelt niet door, je moet zelf met een bakje water scheppen om de wc te spoelen... Je mag wc papier gebruiken maar dit moet je in de afvalbak deponeren (bleh!)

*Een normale wc, waar je kunt doortrekken. Hygiene is nog steeds ver te zoeken. Deze toiletten zijn schaars :').

Het eerste soort toilet was helaas het toilet wat we moesten gebruiken op de eilanden. Afgelopen weekend vr/za/zo/ma zijn we op de prachtige eilanden van Karimunjawa geweest. Deze reis van 13 uur heen en 13 uur terug is het helemaal waard geweest! Ik kan niet met woorden beschrijven hoe mooi al die eilanden waren. Slechts 5 van de 27 eilanden zijn bewoond. De onbewoonde eilanden waren echt prachtig, de zee was zo helder blauw en de stranden spierwit, ik wist niet wat ik zag. We hebben heerlijk met een boot gevaren die ons naar alle eilanden bracht, op het ene eiland konden we zwemmen met haaien, op het andere eiland hebben we verse vis vanaf de bbq gegeten en weer op een ander eiland werden we gedropt om eens lekker te zonnen.

We hebben midden op de oceaan gesnorkeld, wat ik eerst best eng vond want in Nederland raak ik geen water aan waar vissen in zwemmen :')! Maar dit heb ik toch gedaan en gelukkig maar, want ik heb de onderwaterwereld nog nooit met zulke ogen bekeken. Het leek wel nep zo mooi, prachtig gekleurde vissen, blauwe zeesterren en grote stukken koraal. Meer dan (een hoop) zonnebrand, een handdoek, je snorkelset en uiteraard lekker eten heb je niet nodig. Ik heb echt genoten.

We kwamen allemaal terug met verbrandden schouders en een verbrandde hoofdhuid, au! De zon staat natuurlijk hoog aan de hemel, hier valt haast niet tegenop te smeren. Bovendien was Floor de enige met zonnebrand, hier nergens te verkrijgen dus we moeten nodig op zoek!

Zoals op de foto's te zien is, hebben we het erg naar ons zin gehad. Wanneer je 24/7 op elkaars lip zit leer je elkaar al gauw kennen. En ik moet zeggen dat het me goed bevalt! We hebben echt een gezellige groep vol gestoorde meiden! Rond het kampvuur, op her strand, kwamen alle verhalen naar boven :p. Er komen er nog twee aan morgen, dus ik ben benieuwd......

Ennehhh: meerdere mensen vragen me: hallo wanneer ga je nou eens iets doen!! Jahaaaa maandag jongens! Maandag begint de minor dan moeten we op de universiteit zijn, die week gaan we naar de scholen en wordt het bikkelen. Tot die tijd gaan we nog lekker even vakantie houden. Vrijdag verhuizen we naar ons appartement waar we dan eindelijk kunnen gaan koken. Ik kan niet wachten !

(Ik ben trouwens nog geen vieze beesten tegengekomen op twee mini kakkerlakken na! Happy me!)

Ps: ik ben niet meer te bereiken op mijn Nederlandse nummer! Ik heb een Indonesische simkaart gekocht (jaja 3 euro, MET 2GB internet dat kon ik niet afslaan) Mijn nieuwe nummer is: +62 81220135208 :D

xxxxxx

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Marianne de Jong:
    10 september 2014
    Goed te horen dat het zo goed met jullie gaat en de tijd benut die je hebt om wat van het land te zien! X mom
  2. Marianne de Jong:
  3. Joyce:
    10 september 2014
    Wat klinkt dit toch allemaal geweldig! Oke behalve over die wc's, hahaha. Fijn dat je het zo gedetailleerd beschrijft!
    Ik geniet ervan dat jij zo aan het genieten bent. Blijf genieten, neem alles in je op! Ik denk aan je liefie! Enjoy
  4. Cher:
    Liefde mammie!!!
    En Joycie jaaaa kan je lekker meegenieten hehhh! Hou super veel van jou mis m'n twinnie hier wel hooor!
  5. Jola:
    11 september 2014
    Wauw liefie wat geweldig!! Ik wou dat ik erbij was.. Ben heel blij dat je ervan geniet! Blijf genieten en blijf schrijven dan genieten wij met je mee!! Love you!!
  6. Alexandra:
    11 september 2014
    Leeeukkk Lellee!! Wat mooi allemaal! Heeeel veeel plezier en ik denk aan je vanaf kantoor, haha jammer genoeg niet zo aantrekkelijk! Dikke kuss xxxx lexie
  7. Den:
    12 september 2014
    Hoi Zus,
    heb het gelezen, mooi hoor, ook die wc's ja
    Ik zei toch dat je op vakantie ging..
    Heb je nummer nu, berichtjes kwamen niet aan, ik bel je nog wel.
    Liefs Den
  8. Cher:
    13 september 2014
    Ah broer! Ik stuurde je allerlei berichtjes vond het al gek!! Leuk dat je m'n blog nu kunt lezen! We skypen snel oke! Dikke zoen xxxxx
  9. Marijke de Jong:
    18 september 2014
    Hoi, lieverd, ik zie dat mn berichtje niets is aangekomen, maar okay, ben blij te lezen dat het goed met je gaat en dat je geniet. Jij kunt je prima aanpassen, dus ik maak me geen zorgen. Je tekening is blijven hangen in mijn hoofd en ik zie nog enige aanvullende aspecten, maar daar hebben we het nog wel over. Go Go lieve kanjer, ik denk elke dag aan je. heel veel liefs XX
  10. LESA:
    21 september 2014
    Zie je nu pas in de mail, maar we hadden al geskypt, gaat lekker zo te zien Ziet er uit als een relax vakantie, dat zal ff wennen zijn als je aan de bak moet.Schitterend land, groot contrast met de armoede, lijkt ons lekker gevoel als je aan het onderwijs daar wat kan bijdragen. dikke kus Lesa .enne wees voorzichtig